وبلاگ

توضیح وبلاگ من

اثرات مجاورت با کورپیریفاس در طی دوره نوزادی بر آستانه تشنج و افسردگی ناشی از کیندلینگ شیمیایی در موش صحرائی

 
تاریخ: 22-11-99
نویسنده: فاطمه کرمانی

…………………………………………………………………………………………………………………………2

 

1-2) ترکیبات ارگانوفسفره ………………………………………………………………………………………………………. 3

 

1-3) افسردگی  ……………………………………………………………………………………………………………………….. 4

نتیجه تصویری برای موضوع افسردگی

فصل دوم: بر اطلاعات موجود

 

2-1) ترکیبات ارگانوفسفره ………………………………………………………………………………………………………. 8

 

2-2) سیستم سروتونرژیک ………………………………………………………………………………………………………. 9

 

2-3) تشنج­های صرعی ………………………………………………………………………………………………………….. 13

 

2-4) طبقه بندی تشنج­های صرعی ………………………………………………………………………………………. 13

 

2-5) مکانیسم تشنج­های صرعی …………………………………………………………………………………………… 14

 

2-6) کیندلینگ ……………………………………………………………………………………………………………………… 17

 

2-7) داروهای ضد تشنجی ……………………………………………………………………………………………………. 18

 

2-7-1) فنوباربیتال ………………………………………………………………………………………………………………… 19

 

2-7-2) اتوسوکسیماید ………………………………………………………………………………………………………….. 20

 

2-7-3) اسکاپولامین ……………………………………………………………………………………………………………… 21

 

2-8) افسردگی ……………………………………………………………………………………………………………………….. 23

 

2-9) علل بروز ……………………………………………………………………………………………………………………….. 23

 

2-10) افسردگی و صرع ………………………………………………………………………………………………………… 24

 

2-11) ساختارهای مغزی مشترک در افسردگی و صرع ………………………………………………………. 25

 

2-12) کیندلینگ در مطالعه ارتباط صرع و افسردگی …………………………………………………………. 27

 

2-13) نقص انتقال سروتونرژیک و افسردگی ……………………………………………………………………….. 31

 

2-14) نقص انتقال سروتونرژیک و صرع ……………………………………………………………………………….. 32

 

2-15) فلوکسیتین …………………………………………………………………………………………………………………. 33

 

2-16) تنظیم انتقال سروتونرژیک توسط فلوکسیتین ………………………………………………………….. 34

 

2-17) هدف ………………………………………………………………………………………………………………………….  35

 

فصل سوم: مواد و روش­ها

 

3-1) مواد مورد استفاده …………………………………………………………………………………………………………. 38

 

3-2) وسایل و دستگاه­ها…………………………………………………………………………………………………………. 39

 

3-3) روش انجام کار ……………………………………………………………………………………………………………… 39

 

3-4) آزمون شنای اجباری …………………………………………………………………………………………………….. 41

 

3-5) تست ترجیح مزه …………………………………………………………………………………………………………… 42

 

3-6) آزمون آماری …………………………………………………………………………………………………………………. 43

 

فصل چهارم: نتایج

 

4-1) تأثیر مجاورت با کورپیریفاس در دوره نوزادی بر تشنچ حاد در ابتدای دوره نوجوانی و بلوغ …………………………………………………………………………………………………………………………………………. 45

 

4-2) تأثیر دریافت کورپیریفاس در ابتدای دوره پس از تولد بر فرایند کیندلینگ در دوره بلوغ

پروژه دانشگاهی

 …………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 51

 

4-3) تأثیر دریافت کورپیریفاس بر آزمون شنای اجباری بعد از کیندلینگ ………………………… 53

 

4-4) تأثیر دریافت کورپیریفاس بر آزمون ترجیح مزه بعد از کیندلینگ ……………………………… 54

 

فصل پنجم: بحث و نتیجه­گیری

 

5-1) بحث ……………………………………………………………………………………………………………………………… 56

 

5-1-1) تأثیر کورپیریفاس بر تشنج حاد ………………………………………………………………………………. 56

 

5-1-2) تأثیر کورپیریفاس بر کیندلینگ ………………………………………………………………………………. 58

 

5-1-3) تأثیر کورپیریفاس بر افسردگی ………………………………………………………………………………… 59

 

5-2) نتیجه­گیری …………………………………………………………………………………………………………………… 62

 

5-3) پیشنهادات برای مطالعات آینده …………………………………………………………………………………… 63

 

فهرست منابع و ماخذ ……………………………………………………………………………………………………………… 64

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست نمودارها

 

 

 

 

 

عنوان……………………………………………………………………………………………………………………………..صفحه

 

 

 

نمودار4-1) مقایسه میانگین تاخیر در شروع اولین علائم تشنج موشهای نر 30 روزه در گروه دریافت کننده کورپیریفاس و شاهد پس از دریافت پیش­تیمارهای مختلف …………………………..46

 

نمودار4-2) مقایسه میانگین تاخیر در شروع اولین علائم تشنج موشهای ماده 30 روزه در گروه دریافت کننده کورپیریفاس و شاهد پس از دریافت پیش­تیمارهای مختلف …………………………..46

 

نمودار4-3) مقایسه میانگین تاخیر در شروع اولین علائم تشنج موشهای نر 60 روزه در گروه دریافت کننده کورپیریفاس و شاهد پس از دریافت پیش­تیمارهای مختلف …………………………..47

 

نمودار4-4) مقایسه میانگین تاخیر در شروع اولین علائم تشنج موشهای ماده 60 روزه در گروه دریافت کننده کورپیریفاس و شاهد پس از دریافت پیش­تیمارهای مختلف …………………………. 48

 

نمودار 4-5) مقایسه میانگین غلظت آستانه پنتیلن تترازول برای شروع تشنج موشهای نر 30 روزه در گروه دریافت کننده کورپیریفاس و شاهد پس از دریافت پیش­تیمارهای مختلف ….. 49

 

نمودار4-6) مقایسه میانگین غلظت آستانه پنتیلن تترازول برای شروع تشنج موشهای ماده 30 روزه در گروه دریافت کننده کورپیریفاس و شاهد پس از دریافت پیش­تیمارهای مختلف …… 49

 

نمودار 4-7) مقایسه میانگین غلظت آستانه پنتیلن تترازول برای شروع تشنج موشهای نر 60 روزه در گروه دریافت کننده کورپیریفاس و شاهد پس از دریافت پیش­تیمارهای مختلف …… 50

 

نمودار4-8) مقایسه میانگین غلظت آستانه پنتیلن تترازول برای شروع تشنج موشهای ماده 60 روزه در گروه دریافت کننده کورپیریفاس و شاهد پس از دریافت پیش­تیمارهای مختلف …… 51

 

نمودار 4-9) مقایسه میانگین شدت فعالیت صرعی در طی دوره کیندلینگ با پنتیلن­تترازول بین موشهای نر از گروه دریافت کننده کورپیریفاس و گروه شاهد …………………………………………52

 

نمودار 4-10) مقایسه میانگین شدت فعالیت صرعی در طی دوره کیندلینگ با پنتیلن­تترازول بین موشهای ماده از گروه دریافت کننده کورپیریفاس و گروه شاهد ……………………………………..52

 

نمودار 4-11) مقایسه میانگین مدت زمان عدم تحرک در آزمون شنای اجباری در روز اول بین گروههای دریافت کننده کورپیریفاس و شاهد …………………………………………………………………………53

 

نمودار 4-12) مقایسه میانگین مدت زمان عدم تحرک در آزمون شنای اجباری در روز دوم (پس از دریافت فلوکسیتین) بین گروههای دریافت کننده کورپیریفاس و شاهد ………………….53

 

نمودار 4-13) مقایسه بین گروههای دریافت کننده کورپیریفاس و گروه شاهد براساس ترجیح محلول ساخارین به آب در آزمون ترجیح مزه …………………………………………………………………………54


فرم در حال بارگذاری ...

« اثرات لینالول بر الگوی فعالیت نورونی حلزون و بر همکنش با مکانیسم های سلولی دخیل در القای فعالیت صرعیاثرات مجاورت با کورپیریفاس در طی دوره نوزادی بر نقص حافظه فضایی ناشی از کیندلینگ شیمیایی در موش های صحرایی بالغ »
 
مداحی های محرم